mandag 6. oktober 2014

Ankommet Lima

Etter en innholdsrik busstur bestående av potetgull, kjeks og søvn, var vi etter 12 timer framme i hovedstaden. Dette bildet ble tatt 19.45 da bussen gikk. 15 min etterpå, lå vi begge i dyp søvn. Slik dyp søvn som kun er mulig på deilige, behagelige peruanske veier.




















Vi valset rundt i Miraflores på søndagen. Spiste deilig burger til frokost, og kikket litt rundt på de butikkene som var åpnet. Vi gikk også litt rundt i Kennedyparken, og jeg måtte igjen kose meg med en frozen limonade. Jeg har gått i mange uker og fortalt Eline om denne deilige, herlige limonaden. Og hun har gledet seg masse. Det viste seg da vi hadde bestilt begge to, at Eline egentlig ikke lik
er limonade. Så hvorfor hun også har gledet seg så mye til denne, vet jeg virkelig ikke. Kanskje har jeg utrolig god påvirkningskraft? 

Miraflores er et utrolig koselig sted :) Når vi er to jenter i en så stor by, er det lett å bare gå når man blir opphengt i prat. Så plutselig var vi på marked i Surquillo. Flott marked da. Fristet mye med kylling når de lå med bena i været på rekke og rad. Frukten derimot ga oss vann i munnen. Så mye godt! 





















Etterpå gikk vi bare videre, og siden ikke innsjekkingen var før 13.00, tenker vi at vi skulle begynne å gå mot hostellet. Vi var ikke kommet langt før en brannmann stoppet oss for å hjelpe. Det så tydeligvis ut som vi var på avveie og trengte hjelp.. Etter lang tid fant han og de 2 andre brannmennene som nå også hadde kommet, ut at dette var alt for langt å gå. Så vi fikk tilbud om å sitte på fordi han ene brannmannen hadde hatt seinvakt, og skulle hjem å sove. Han bodde vist i nærheten. 
Allikevel endte det opp med at vi heller ville komme oss tilbake til Miraflores, for å kikke litt mer. Sola kom plutselig fram! Så da var det deilig å gå litt mer rundt i parken, og slappe av. 

Skal sies at vi har angret litt på valget vårt. Kanskje kunne vi kommet i brannbil til hostellet. Det hadde jo egentlig vært litt kult! 


Jeg hadde faktisk tegnet opp et kart på hvor hostellet lå hen, noe vi i ettertid er veldig glad for! Vi har fått god bruk for kartet. Taxisjåførene sliter ganske mye med å vite hvor de skal kjøre.. Men med kartet så har det gått ganske så bra :) 

På kvelden reiste vi på plaza vea (matbutikken), og handlet varer slik at vi fikk laga taco! Åh, som jeg har savna dette. Det var sååå fantastisk! Også voss-vannet fant vi i hyllene. Så da var det litt stort å være Norsk i Peru.

(Selvfølgelig bildet med vannet)..










































I dag har vi vært på et gigantisk shopping senter i Jesus Maria. Det var på 5 etasjer. Jeg er ikke verdens mest shopping-glade jente. Så kom tilbake med poser lik null. Eline derimot fikk shoppa littegrann :) Fikk heldigvis spist burger på fridays da. Det var det viktigste for Christine med turen til Lima. Bare derfor jeg er her..

Selvfølgelig måtte også Eline innom Starbucks (igjen!). Vi kommer aldri forbi disse uten at hun skal innom...




















Nå sitter vi på hostellet å har planlagt litt av de neste dagene. I morgen skal vi prøve å reise i dyrepark! Wohoo. Så det blir nok moro! :) Blir også litt andre parker, og litt markeder de neste dagene. Spennende hva dagene bringer altså.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar