søndag 14. september 2014

Helg!

Jeg må innrømme at når helgen kommer, er det ganske så deilig å slippe vekkeklokka som ringer hver ukedag klokken 06.30. Ikke det at det ikke er fantastisk å reise på skolen, og leke med barna når man kommer hjem. Fordi det er det. Virkelig helt fantastisk. Allikevel må jeg også si at jeg setter pris på å kunne leke med barna her på barnehjemmet hele lørdagen! Fordi da føler jeg at jeg har litt mer overskudd. Blir litt sliten etter 5 timer på skolen hver dag.

Lørdag tok vi oss en gåtur opp til butikken, hvor vi fikk handla vaskemiddel og vann. Det begynte å minke, og begge deler er ganske nødvendige. Du vet du er stamkunde når de hilser på deg ved navnet ditt og takker for handelen atter en gang.. Det skal sies at iløpet av 2 måneder, har jeg vært endel i denne butikken. Så måtte dra med Eline opp hit da hun kom for nå hele 2 1/2 uke siden! Utrolig hvor fort disse dagene har gått. Tror hun nå ser hvorfor dette er den beste butikken å handle i. De er jo så koselige!! Og ikke minst, utvalget på sjokolade er uendelig. HELE TO FORSKJELLIGE SLAG!

Endelig fikk vi vaska litt klær igjen. Vi fikk plutselig sokke-krise begge to.. Vi fikk deilig middag igjen, som vanlig. Middagen her er så utrolig god. Peruanere kan lage mat! Resten av dagen gikk til masse lek med ungene. Livet her er herlig. Iallefall når det er sol og sommer, og man kan leke ute i hagen! Sola stekte, og vi koste oss masse!





























































































I dag har vi bare tatt livet med ro, og slappet maks av. Måtte hente oss litt inn igjen til en ny uke. Ente faktisk med en joggetur på meg i dag. Selv om jeg ikke vet hvor mye effekt den hadde.. Var jo kun får å kjøpe godteri.. Vi våknet forressten også opp til et utrolig kaos her i huset vårt. For første gang har jeg opplevd ordentlig regn her.. Og det var ikke bare på utsiden det ble vått.. Da var det frem med sopekost og bøtte, for å få rydda opp.
















Vi har forresten også prøvd oss på å lage hjemmelaget potetgull. Noe som vi på overraskende vis fikk til! Er ikke så lenge siden vi prøvde oss på lapper. Noe som første gangen ikke gikk like bra.. Det anbefales IKKE å steke lapper i toastjernet.. Allikevel synes jeg vi skal ha for forsøket. Er ikke alltid like lett å skjønne åssen stekeovnen fungerer.. Men vi har lært, og har gjort en nytt forsøk. Noe som resulterte i knallgode lapper, som vi koste oss med sammen med Patty og Yrma forrige uke. De fortalte at vi ikke var de første som hadde prøvd dette. Altså ikke toastjernet, men selvfølgelig å lage lapper.. Men hva vet vel vi om det.. Kanskje flere enn oss som har hatt vanskeligheter med stekeovnen..









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar