fredag 25. juli 2014

Besøk på skolen

Denne dagen reiste Irma og jeg for å besøke skolen. Det var utrolig spennende å igjen nå få vende tilbake hit. Forrige gang vi besøkte skolen, var de fleste barna inne da vi kom. Denne gangen var de fleste av barna ute, og da jeg gikk ut av bilen kom alle barna springende bort til meg. Det var en utrolig spesiell opplevelse, det å bli så godt tatt imot! Alle kastet seg om halsen min, og det var klemmer og kyss. Etter hvert gikk jeg inn på rektors kontor, hvor jeg fikk se litt bilder fra de siste månedene på skolen. Dette var også veldig spennende, å få se hva de har drevet med.


Nå til mandag er det nasjonaldagen i Peru. I den forbindelse hadde barna på skolen satt opp bord med masse forskjellig mat fra Peru. De hadde også hengt opp klær, og hadde på musikk som er typisk for Peru. Alle som var innom skolen for å se den dagen, kunne gå på de forskjellige bordene og smake på maten. Det var både fisk, ku, ris og frosk for å nevne noe J


Jeg og de minste barna satt på med Patty hjem, og vi dro rett før bussen. Det var helt fantastisk å se på combien som fylte seg opp av barn som skulle hjem fra skolen. Synd jeg ikke fikk noe ordentlig bilde.. Den er så full at man begynner å lure på åssen i alle dager de får plass.


Reisen frem og tilbake til skolen er også veldig spesiell, og noe som setter spor. For å komme til skolen, kjører man på en «vei» imellom masse falleferdige brakker. Det er utrolig spesielt å kjøre igjennom og se all den fattigdommen. Det er så utrolig annerledes fra Norge. Allikevel er det også fantastisk å da komme inn til skolen. Skolen ligger som en oase midt i det triste. Det skiller seg ut med hvite vegger, en stor platting til gym og MASSE blomster! Det er en ubeskrivelig opplevelse, og kan ikke engang vises på bilde. Det blir ikke like fantastisk å se det på bilde, som det i virkeligheten faktisk er. Inne i klasserommene pryder bilder av barna, tegninger, ord og lærdom veggene. Klasserommene ser innbydende ut, og det er så lite som skal til. De norske klasserommene er utrolig kjedelige i forhold til klasserommene her. Så enkelt med tegninger, men det gjør så utrolig mye! 


Hundevalpene som også bor på barnehjemmet:



Bilder fra skolen.




















2 kommentarer:

  1. Gøy å lese bloggen din. Mormor og morfar er blitt blogglesere. Hilsen alle her på Messevold.

    SvarSlett
  2. Åh så koselig! :) Gøy at dere leser! Jeg har det fint :) Hils masse til alle sammen!!!! Stoooor klem

    SvarSlett