lørdag 19. juli 2014

Tilvenning..

Da jeg kom, så alt veldig lyst ut. Jeg ble veldig godt tatt imot, og gleden var stor. Som et resultat av en lang reise og jetlag, endte denne gleden ganske fort. Jeg datt rett og slett 100 meter ned i gjørma, og det å komme opp er ikke alltid like lett...
Selv om dette har vært drømmen min i så mange år, er det ikke bare glede jeg sitter med når jeg først er kommet hit. Det å skulle slippe Norge, og nå kun tenke på nuet og hva som er her er rett og slett forferdelig vanskelig...

Allikevel klarte jeg på slutten av dagen i går å prøve å snu :) Irma ble med meg til Chiclayo for å handla vann og de tingene jeg trenger. Det var en spesiell opplevelse! Jeg følte meg litt glodd på når jeg gikk rundt på butikken for å handle. En annen ting som var veldig spesielt fra jenta som har sitti i kassa på Meny. Det gikk FORFERDELIG tregt i kassa! Synd jeg ikke tok tida på hvor lenge vi sto der, men jeg vet sikkert at det er det lengste jeg noen gang har stått i kø på en matbutikk. Det var til og med kun to personer forran meg. Så åssen de greide å bruke så lang tid, forstår jeg ikke :) 



Da jeg kom tilbake hadde de hengt opp myggnetting for meg, noe som gjorde natta 100 ganger bedre. Null nye myggstikk til morran i dag! Irma har også sovet i naborommet, så i natt har jeg ikke følt meg så alene. De er flinke til å ta vare på meg her nede!


Da jeg våknet, bestemte jeg meg for å ta en dusj. Vel, det skal sies at dusjen her er litt annerledes fra den hjemme.. Jeg orket ikke engang å vente på varmtvannet (tar ca 30 min), så det endte med at jeg bare dusja i kaldt vann. Gikk fint det, en frisk og ordentlig oppvåkning. Etterpå var det frokost, noe som kroppen fortsatt også sliter litt med. Det å tilvende seg maten. Men i dag gikk det overraskende bra, så det var deilig! Fikk i meg masse næring, så jeg er klar for en ny dag i Peru. Kanskje blir det også en remse sjokolade fra Norge?? Jeg hadde jo fylt opp hele bagasjen av norsk melkesjokolade.. Godt jeg fikk den igjennom hele veien ned til Peru!

Her ser dere dusjen. Ikke helt liksom i Norge, men den funker! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar