onsdag 23. juli 2014

Dagen i går

I går startet jeg dagen med å vaske litt klær. Det å bruke en vaskemaskin på spansk er også en liten utfordring, men jeg fikk hjelp og det ordnet seg bra. Hjelper som oftest å spørre. Av dette oppholdet så langt har jeg lært hvor viktig det er å ta imot hjelp.

Til og med hele natten som jeg alene oppe i administratorboligen. Da kan dere tenke dere jenta var litt stolt av seg selv. Selv om det endte med å måtte ta ut en firfirsle til og drepe enn litt større edderkopp, var følelsen på morran verdt det. Helt klart. 

Men tilbake til vaskingen. Klærna ble rene, og ble hengt opp til tørk på snora. Det skal sies at jeg fikk beskjed av hun som vasker her at hun godt kunne vaske klærna for meg. Men jeg er ei stor jente, trenger noe å fylle dagene mine med, så sa at det kunne jeg gjøre selv. Stakar, hun skal få slippe å vaske undertøyet mitt for eksempel! 

Etter middag, som i går faktisk besto av fisk gikk jeg ned å lekte med barna. Barna var inne i husene, men vi gikk etterhvert ut å lekte litt. De er utrolig nydelige hele gjengen, og det er fantastisk å være med de. De sprer så utrolig mye gleder! Siden barna går inn for å legge seg og sånn ved 18.00 tiden, gikk jeg opp for å lese litt og ta inn klærne. 

I går kveld da jeg skypet med Steven før jeg la meg, oppdaget jeg et gigantisk insekt på gulvet på rommet mitt. Fysj, da var jeg ikke særlig høy i hatten. Det endte med en utrolig tykk bok som ble kastet oppå. Deretter måtte jeg ta meg en tur oppå boka, for å være sikker på at jeg hadde klart å knerte monsteret.. Noe jeg så til morran i dag at jeg klarte.. Det ble ganske mye gris, og maurene har kost seg litt i natt.. De valser nå rundt på gulvet mitt bærende på en arm eller et bein av monsteret. Men jeg fikk knerta det, jeg fikk vaska. Og det helt alene.. Så insektfobien hjelper seg veldig! :)

Legger ved bilder fra i går:











2 kommentarer:

  1. Stolt av deg <3
    - Steven

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk vennen min. Hadde ikke klart det uten den gode støtten fra deg! <3

      Slett