søndag 17. august 2014

Día del Niño

Jeg våknet opp mye bedre i farta. Selvfølgelig er kroppen langt ifra i toppform, men jeg greier iallefall å fungere noenlunde. Endelig! Dagen brukte jeg på å slappe av og hente krefter. Jeg fikk strikket litt, lest litt i sola og også studert endel spansk igjen. Språket er vanskelig altså, huff.. Heldigvis ser jeg jo at øvelse gjør... Vel om ikke mester så iallefall gjør det meg bittelitt bedre for hver dag :) 

På kvelden spurte Yrma om jeg ville bli med til barna, for å feire dagen. Det var jo barnas dag! Selvfølgelig takket jeg ikke nei til dette, når jeg ikke har sett ungene siden tirsdag! Så da dro jeg meg ned til en barna, som var i hundre! De danset og skrek, og det var rett og slett hysteriske tendenser. Kanskje ikke rart når idrettslæreren kommer med ballonger, baller osv til masse lek og moro. Det at de fikk premier gjorde jo heller ikke at barna roet seg! :) Rett og slett fantastisk. Enda en fest med disse herlige peruanerne. Er ikke lite de fester her skjønner dere. Fantastisk å se de gærne ungene som flyr overalt, og rett og slett har det helt ufattelig morsomt! Liker dette jeg :) 

Også de to søte valpene som nå er en måned gamle, fikk være med på festen. Ungene er ganske opptatt av disse, og de fikk til slutt litt vel mye oppmerksomhet. Så ble etterhvert båret tilbake til "hundehuset", altså de tre stålplatene de bor i. 

Det var egg-løp, søppelsekk-hopping, kaste ringer, springe om kapp, smelle ballonger og mye mer. Masse, masse, masse leker for både store og små. Og ungene hadde det helt knall. Noe som gleder iallefall mitt hjerte. Det å se den gleden av at barn får være barn. Det er godt å se, veldig godt å se. 

Det er også veldig gøy å se hvor mye pynting det er hver gang det er fiesta. Det er pynting overalt, og de bruker ofte hele formiddagen på å gjøre klart til en stor begivenhet. Og som dere skjønner, er ikke disse begivenhetene noe som kun er en gang i året.. Nå har jeg faktisk vært her i 1 mnd, og de som følger med på bloggen har nok fått med seg litt flere fester :) Noe jeg synes er topp! At ikke vi har sånn i Norge?









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar