lørdag 30. august 2014

Eline kom flyvende!

Torsdag var en stor dag. På skolen var det spennende, men allikevel var det faktisk et litt annet sted jeg hadde tankene.. Det var den 28. august. Dagen Eline skulle komme flyvende til Chiclayo. Også hun skulle nå oppleve sitt store eventyr. 

Da jeg kom hjem fra skolen var det middag. Vi fikk også besøk av politiet og myndighetene (noe som er vanlig), som ga litt stress i forhold til hvordan vi skulle få hentet Eline. Derfor måtte jeg alene reise inn til flyplassen med sjåføren, og så kom Yrma og Patty med to av de små barna etter.

Det var utrolig rart og stå å vente på at Eline kom flyvende :) Så lenge jeg hadde vært uten en eneste Norsk person. Helt ærlig, det gikk ikke opp for meg før hun sto forran meg. En kjempe rar opplevelse, men fantastisk moro! 


Min flotte familie hadde også lagt med 6 sjokoladeplater, hvalsjokolade og smågodt bagasjen til Eline. Utrolig takknemlig! Vi har alt klart å spise opp to plater...


Fredag reiste vi en tur inn til Monsefú. Da var det combi inn, og å gå rundt på marked og kikke. Vi endte også inn på en butikk for å kjøpe potetgul. Hvor godt! Her møtte vi to damer som gjerne ville prate. Noe som var veldig spennende. Endelig klarer jeg å holde samtaler, og ikke minst forstå! Selvfølelig mye igjen, men deilig når det iallefall begynner å løsne litt.


Da vi skulle hjem fra byen, måtte vi selvfølgelig kjøre mototaxi! Det var fantastisk moro, og vi koste oss masse. Kan ikke bo her i flere måneder uten å prøve det!


Ellers har vi lekt masse med barna i dag (lørdag). Hele dagen egentlig, har vi vært nede å lekt. Lek og moro hele dagen! Også så fantastiske barn! I morgen er faktisk planen å reise inn på shopping til Chiclayo. Eller vi får se hva vi finner på der inne. Hun må iallefall få med seg alle dyrene som blir solgt på gata. Både marsvin, kyllinger, høner, kalkuner, kaniner osv...



Endelig forstår jeg også mer av historiene til barna. Det er rart å sitte å holde en samtale med Yrma, og faktisk høre om hvert enkelt barn og hva han/hun har opplevd. Det er triste historier, men så fantastisk å se barna nå! Også det å se utviklingen til de forskjellige barna, er også veldig spennende. Noen av barna er ganske nye her. Derfor er det godt å se positive utviklinger! 
Barn må få være barn.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar