onsdag 27. august 2014

Undervisning på skolen

Denne uken er jeg i full gang med å være på skolen. Mandag og tirsdag var det fysisk aktivitet som sto på planen, pluss en engelsktime på mandag. Dette var vanvittig moro! De er så utrolig sprudlende, alle sammen. Endelig har jeg også begynt å hjelpe litt til i undervisningen, og faktisk undervise bittelitt på egenhånd. Noe som er veldig spennende. Fortsatt så er språket en liten utfordring. Jeg skal jo ikke legge  skjul på at det hender jeg blir ledd av når jeg sier noe feil. Heldigvis har jeg funnet ut at jeg lærer ikke, med mindre jeg prøver. Så de får bare le av meg :) Ikke det at de mener det vondt ;)


I dag var det kunst med femte og sjetteklasse, noe som også var veldig spennende. Den 30. August er det feiring av en av de Peruanske helgenene, Santa Rosa de Lima. I den anledning skulle elevene fargelegge og dekorere en tegning av henne. Bak skolen, holder de nå på med en slags "kjøkkenhage". Så noen av guttene fikk i oppdrag å vende jorda, og plante.















I de to siste timene i dag, var jeg med de minste barna. Klassen som blir som en førskole. Det er alltid utrolig herlig å være i denne klassen. De er så nydelige! Så skal jeg jo også innrømme at de barna som bor på barnehjemmet, ligger hjertet mitt veldig nært. David som går i denne klassen kommer alltid springende og gir meg klem og kyss. Kan ikke annet enn å smile av den gutten. Han er nydelig! I dag skulle vi lage drager, så det var spennende. Ungene trengte mye hjelp, så det var gøy å være med på dette. David klarte dessverre å ødelegge den første vi laget, så da måtte vi sette i gang med nummer to. Det skal også sies at det er litt gøy for en 5åring å knekke pinner.. Så drage nummer to ble vesentlig mye mindre enn de andres..

























Endelig har også dusjen min blitt fikset, så nå kan jeg dusje i varmt vann! Noe jeg nå ikke har gjort på 3-4 uker...

I morgen har jeg faktisk vært her i 6 hele uker. Jeg skal innrømme at tiden har vært ganske tøff til tider, men jeg har klart det! Jeg har også greid å nyte øyeblikkene, noe jeg er glad for. Til tross for tunge dager, har jeg klart å sette pris på opplevelsene. I morgen på denne tiden, er jeg ikke lenger alene Norsk her. I morgen er også Eline her nede, og da begynner også hennes store eventyr. Sammen skal vi nå hjelpe hverandre gjennom godt og vondt. Det blir fint å ha en å dele opplevelsene mine og inntrykkene med.. Dette er et annerledes land, og det er mye følelser og tanker som lett blusser opp. Heldigvis har familien min, Steven Kristoffer og noen av vennene mine vært gode støttespillere igjennom denne tiden. De har lyttet til meg, og hjulpet meg å få prate om opplevelsene mine når jeg har trengt det. TUSEN TAKK. Jeg setter stor pris på det, og er evig takknemlig. Det er godt å ha mennesker rundt seg som spør, og som prater med deg når ting er vanskelig. Takk igjen.

Helt ærlig er jeg også veldig glad for at jeg har klart å være her alene i 6 uker. Det har gjort at jeg har forandret meg, og lært utrolig mye. Jeg har lært å sette pris på det jeg har, og jeg vet at jeg videre også vil lære mye mer. Det er nye utfordringer og opplevelser hver eneste dag. Noe som gjør dagene spennende og innholdsrike. Jeg ser frem til flere måneder her, og er glad jeg er så heldig å videre å få dele dem med noen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar