torsdag 7. august 2014

Full guffe!

I dag har det skjedd noe hele dagen. Det har vært sportsdag her! Først var det de minste ungene som spilte fotball. Vi andre satt rundt på stoler å heia. Det er så utrolig herlig å se hvordan menneskene er mot hverandre. En stor, lykkelig familie! :) De heier på hverandre, heier hverandre frem. Ikke bare barna, men også tantene heier som bare det!
























Ungene fikk helt nye drakter, noe de var vanvittig stolte av. Utrolig herlig å se den gleden av å få en fotballdrakt!
Etter middag var det da de store sin tur. Ikke bare de store barna, men tantene, vakta, Yrma, Patty, og jeg da.. Vel det ble vollyball, ikke akkurat der jeg er best.. Men det var gøy! Etterhvert lekte jeg litt med de mindre barna igjen, og da ble det fotballsparking med Erlin. Vel, gutten er 9 år og elsker fotball. Det skal sies at jeg noenganger var litt på gråten.. Fordi dette ga veldig minner til fotball med lillebror hjemme.. Skal innrømme at jeg faktisk måtte tørke en tåre.. Jeg savner å sparke fotball med lillebror! Men å sparke med Erlin var jo også gøy, selvfølgelig.

Etterhvert ble det fotballkamp mellom oss store, noe som passet meg utmerket. Endelig noe jeg faktisk klarte å henge med på! Utrolig, utrolig morsomt!

I morgen blir det feiring av 20 år her på barnehjemmet. Tenk! 20 år har dette fungert! Takket være Dag Petter! :) Jeg har alltid skjønt at det Dag Petter gjorde var viktig, det har jeg selvfølgelig. Allikevel, når jeg kommer hit. Har vært her i 3 uker. Så forstår jeg VIRKELIG hvor mye dette stedet betyr! Det er spesielt, får frysninger rett og slett.. Utrolig fantastisk! Det står også stor respekt av å klare å gjennomføre dette i et land som Peru! Hver dag lærer jeg mer og mer av denne kulturen, og den er utrolig annerledes enn den norske kulturen. Og det kan ikke ha vært lett å bygge et barnehjem her. Det må ha krevd utrolig mye! Det at også min pappa har fått ta del i dette, og også er en viktig brikke i dette.. Det gjør meg stolt! Veldig stolt! Prosjekt Peru er gull verdt! Tenk at jeg nå får lov å oppleve dette på kroppen. Takknemlig.

Uten sponsingen hadde ting ikke vært særlig lett her. Det var spesielt å gå inn på lageret i sta å se alle kassene som sto der. ALLE kassene hadde et merke.. Komplett sto det :) Herlig å se! Også t-skjortene vi brukte i dag var sponset av komplett. Takk! De ble brukt med STOR glede og stolthet her!



















Også alle andre som støtter i Norge, rett og slett fantastisk. Utrolig spennende å se hvor mye ting her blir satt pris på og tatt vare på! Takk, takk, takk!

I og med feiringen i morgen, fikk jeg i oppdrag å lage 25 godteposer og pakke inn 14 tegnebøker! Så det har jeg brukt litt tid på i dag :) Blir en spennende dag i morgen! :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar