mandag 11. august 2014

Prøvd meg som lærer!

Hei og hopp!
I dag klokken 07.30 gikk bussen til skolen! Jeg var klar som bare det, og var forberedt på å kun besøke skolen. Det viste seg at jeg allerede i dag skulle hjelpe til! Jeg måtte stå å presentere meg for 6 klasse, og også lese spanske spørsmål slik at de kunne svare. Huff, det var skummelt! Men også gøy selvfølgelig! I dag var det fagene kommunikasjon og også spansk grammatikk. Så var ikke de letteste faga for ei jente som kan lite spansk å henge med i.. Men jeg forsto faktisk endel. Takket være den flinke læreren som faktisk snakket tydelig og sakte :)

Kun mobilen med, så er ikke så gode bilder. Beklager.





















Det å kjøre hjem i combien er jo alltid like gøy! Utrolig hvor mange de greier å få plass til. Godt at peruanere ofte er ganske små. Ikke verdens beste bildet, men går ann å se litt av hva jeg snakker om iallefall :)














Så har jeg også vært ute på tur å kjøpt litt brus. Da møte jeg faktisk på noen kuer på min vei. Og trodde jeg skulle bli spist opp når to av hundene som fulgte med kuene kom glefsende og springende i full fart mot meg. Takk til bonden på jordet som kom løpende å kasta stein etter hundene for å skremme de vekk.. Da var jeg litt redd altså.. Har fått streng beskjed om å være forsiktig.. Men den ene kua sto å stirret på meg..


















Morsomt det her at når jeg jogger eller går, så er det ikke sjeldent jeg møter på en flokk kuer.. Heller ikke en bonde ridende på et esel, eller en hest som står inntil et tre langt ute i skauen.. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar